6 Mart 2008 Perşembe

Annemin Yüzü.



Sende annenin yüzünü görüyorum demişti,
annemin eski bir arkadaşı.
Aynı burun, aynı ağız, aynı saçlar;
bakışların, hareketlerin bile aynı.
Yürüyüşün, duruşun, rahatlığın;
davranışlar, konuşmalar.
Özellikle gözleri,
gözleri tıpkı annesi.

"Özlemlerim yok, çünkü ben sürekli özlüyor
ve bir özlem durumunda yaşıyorum.
Bu yüzden özlemlerim kalmadı."
demişti, doğumumdan on üç gün önce
ölen Tezer, annem ve babam
beklerlerken heyecanla beni.

Şimdi bilmiyorum gözlerim, kimin gözlerine
daha çok benziyor, bir kedi gibi
bakarken her gün beni sevenlere
bir çerçevenin içinden.

Tezer bana bakarken,
ben de anneme bakıyorum şimdi
ve bir fotoğraftan ikimize bakan annem
sevincinden ağlıyor hatırlayıp geçmişi.

Heyecanla beklediklerimi.


Levent Sevi 6/12 Mart 2008 Levent.

13 yeni hayat karamelası.:

Emir Bey dedi ki...

şair adamsın vesselam =)

Ayşe Marika Sağlam dedi ki...

her tezer deyişinde içimde bir yer sızlıyor.canım hep yanar ama ona bir başka...özler mi insan görmediğini...öyle özlüyorum ki...

Adsız dedi ki...

yazdıklarını okurken hep çocukluğumu düşündüm ben.. bir gün bi zaman makinesi yapılsa dönmek istediğim tek zamanı...
bir de en sevdiğim yeşilçam filmlerini hatırladım, o sakin ve samimi hüznü hissettim sanki..
bu sebebinde bir kayıp yatmıyor umarım? (evet bu bir soru, cvplamama hakkı her zaman saklı )

Sevi. dedi ki...

kayıptan ne kastettiğine bağlı. ama hayır bir ölüm söz konusu değil. kaybettiğim çok şey oldu, ama en çok özlediğim senin de en çok özlediğinmiş zaten. onun dışınsa her şey yerli yerinde. çok teşekkürler ayrıca söylediklerin için.

Adsız dedi ki...

rica ederim =)
bi de ben odunumdur, şiir okuyamam okumayı bilmem pek de anlamam galiba..
ama burdan anladım sanki bişiler..
sevdim okumayı yazdıklarını..

hep iz bırakırım levent sevi nickim ismimin anlamı sayılır bakalım bulabilcek misin beni? =))

PS: merakın kabarırsa tek başına düşün, yardım almak yok...

Adsız dedi ki...

blogun da yalan sölüor:
tarih 31 Mart saat: 01.18 :)

Adsız dedi ki...

sensiz sabah olmuyor uyanıorm ansızın sensiz gün dogmuyor yalnızım çok yalnızım
ben de şairim vesselam

bi'havalarbi'seyler dedi ki...

bu bloğunu sık kullanılanlara ekledim. Başka bir yazında aşk için yalnızlık gerekir yazmışsın, ben de bir yazımda çocukluğundan hatırladığın bir şey varsa, yalnız değilsin diyen bir kadından bahsetmiştim. Şimdi sen hayallerimi yıkmak için mi karşıma çıktın yoksa yalnız olmadığına çoktan inananlardan mısın? Çünkü her çocuğun en azından oyuncakları vardır.

Abdullah TARIK ÇAKIR (thelepermessiah) dedi ki...

görmeden tanımakta olabiliyormuş,sevmek hatta aşık olmak gibi şeyler de var çokça

şiir güzel bu arada,ona dair yazılan herşey güzel ya.

neyse...

one of F. Kafka's women ~ dedi ki...

Tezer Özlü'ye can kurban der, giderim.

Eh be kadın!

Sevi. dedi ki...

tezer için ne söylense ne yazılsa az. onla aynı duyguları paylaşmak ve paylaşan insanları görmek çok sevindirici.

masalci dedi ki...

tezer...

tesadüfen denk geldiğim blogundan tezer kelamını duymak tuhaf hissettirdi.

asdfgh dedi ki...

Ludingirra'da dikkatimi çeken ilk grubun Özlü'nünkü olmuştu, sonra yolum düştü buraya. ya.